فیلم | دعوت به همزیستی جهانی مبتنی بر آیه قرآن در جام جهانی
کد خبر: 4101258
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

فیلم | دعوت به همزیستی جهانی مبتنی بر آیه قرآن در جام جهانی

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر با پرفورمنس مشترک مورگان فریمن هنرپیشه مشهور آمریکایی و غانم المفتاح، قاری قطری آغاز شد. در این اجرا، با استناد به آیه 13 سوره الحجرات بر اتحاد و همزیستی همه مردم جهان بر مبنای نقاط مشترک تاکید شد.

به گزارش ایکنا،  عصر دیروز یکشنبه، ۲۰ نوامبر برابر با ۲۹ آبان، با آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، چشم جهانیان به دوحه، پایتخت قطر دوخته شد؛ جایی که برجسته‌ترین رویداد بین‌المللی فوتبال در آن افتتاح شد.
مراسم افتتاحیه جام جهانی با اجرای پرفورمنس قرآنی از سوی مورگان فریمن، هنرپیشه مطرح آمریکایی و غانم المفتاح، قاری معلول و اینفلوئنسر مشهور قطری آغاز شد که از سوی این کشور به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شده است.

در ادامه متن گفت‌وگو‌ها در این پرفورمنس را می‌خوانیم:

فریمن: من صدای زیبایی شنیدم. موسیقی نبود، بلکه فراخوانی برای یک جشن بود. این یک صدای تازه بود. تنها چیزی که قبلاً درباره این منطقه می‌دانستم این بود که اینجا سرزمینی است که به نظر می‌رسید دچار آشوب است. جایی که خانواده‌ها در آن فراموش شده‌اند. من اینجا ایستاده بودم که صدای تو را شنیدم.

المفتاح: بیا اینجا.

فریمن: شک دارم. آیا از من استقبال می‌کنید؟

المفتاح: ما این دعوت را فرستادیم زیرا از همه استقبال می‌کنیم. این دعوت از تمام جهان است.

فریمن: به یاد دارم حتی پس از شنیدن این دعوت، به جای اینکه سخنان دیگران را بشنویم آن را رد کردیم و تنها راه و روش خود را خواستیم. اکنون مردم دنیا از هم دورتر و چندپاره شده‌اند. چگونه می‌توان این همه کشور، زبان و فرهنگ را با هم جمع کرد، اگر تنها یک راه پذیرفته شود؟

المفتاح: يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است)

فیلم | دعوت به همزیستی جهانی با استناد به آیه قرآنی در جام جهانی + فیلم

فریمن: می‌توانم ببینم که آنچه ما را در این لحظه اینجا متحد می‌کند بسیار بزرگتر از چیزهایی است که ما را از هم جدا می‌کند. چطور می‌توانیم آن را برای همیشه تداوم ببخشیم.  

المفتاح: با تساهل و احترام، می‌توانیم با هم زیر سقف یک خانه بزرگ زندگی کنیم. وقتی شما را به اینجا دعوت کردیم، از ورود شما به خانه خود استقبال می‌کنیم.

فریمن: بنابراین ما همچون یک قبیله بزرگ اینجا جمع می‌شویم و زمین همانند چادری است که همه ما در زیر آن زندگی می‌کنیم.

المفتاح: بله و با هم می‌توانیم از همه جهان دعوت کنیم که به ما بپیوندند.

انتهای پیام
captcha